onsdag den 21. august 2013

Et umage par

Endelig har jeg fundet en peberbøsse fra Catrineholm. Den har jeg ønsket med længe, for jeg er som så mange andre helt vild med de smukke lotusblade.

Jeg har hele tiden haft i tankerne, at det kun skulle være til peber, for vi bruger altid Læsø salt på vores mad. Det har vi altid haft i det gennemsigtige "skib". Købt for mange år siden på et glasmuseum i Ebeltoft.

Men skibet er perfekt til salt, fordi man nemt kan få fingre i saltet uden det kommer op over kanten.

Dog synes jeg ikke, at det passer særlig godt til min nye peberbøsse, så jeg går og funderer over, hvad jeg så skal hitte på.

Måske det løser sig lige pludselig - indtil da er jeg rigtig glad for den smukke nye peberbøsse.




1 kommentar:

  1. Hvor er den fin den blå peberbøsse! Herhjemme er en tilsvarende med grønne blade flyttet ind. Vi bruger den godt nok til salt, for her er det peberen, der opbevares i noget andet, da min mand foretrække nykværnet peber. Men det er sådan en fin lille ting at have og bruge til hverdag.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.