mandag den 20. februar 2012

Dukkehus i nye klæder

Så! Omsider blev jeg helt færdig med dukkehuset. Det tog nu ikke så lang tid, som jeg havde troet, men vi har været i Kbh for at besøge familie, og jeg har fået malet lister i stuen, så der nu ikke længere er nogle tilbage i råt træ. Men jeg kan kun anbefale sådan et projekt. Det er rigtig hyggeligt at sidde med, og resultatet er fantastisk. Huset liver gevaldigt op og hygger faktisk helt i stuen nu. Børnene leger dagligt med det, og det er jo alle timerne værd.


Alle de papirer, jeg har brugt, er fra Søstrene Grene eller Tigeren. Så det har også været billigt. Inkl. tapetklister har det vel kostet mig max 100 kr.



Her ses børneværelset, hvor børnene selv har været med til at bestemme tapetet. Jeg havde ikke nok til, at der kunne komme det samme tapet på både endevæg og siderne, så derfor er det sådan i alle rum. Men det virker nu også meget godt, så det gør mig ikke noget. I fjernsynet kører Bamse og Kylling. Det er altså en ret fin og hyggelig detalje.


Her hjemme bruger vi alt muligt i dukkehuset. Både det originale fra Lundby, som passer til, men også Playmobil puttes ofte i. Barbie accessories og andet som jeg ikke ved, hvor er fra, benyttes også. Ungerne er ligeglade med, om det passer sammen. De er bare glade, når der er lidt nyt. Fx de to sodavand på bordet. De er netop købt på Genbrug, og de er et hit! Småting, som er alt for små og ikke egnet for børn på 3, gemmer jeg væk. Så er der også en ekstra gave en gang, og når det alligevel vil skabe mere ballade end gavn lige nu, er jeg sikker på, at det er en god løsning. Fx fik Nanna en lille butik og et børneværelse fra Playmobil i julegave. Der var bl.a. meget småt legetøj og masser af mad fra butikken. Det er gemt væk - for ellers var det sikkert allerede blevet væk nu.


Et fint lille dukkehus som jeg såmænd sagtens selv kunne have ganget op til menneskestørrelse og have været ganske godt tilpas i.

5 kommentarer:

  1. Et helt fantastisk farverigt dukkehus, virkelig fint :)
    -Og kan også rigtig godt lide dine 4 broderi årstids-billeder.

    Hilsner fra en NY FAST læser ;)
    God weekend...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da en dejlig kommentar - tusind tak :-).

      Og velkommen til.

      Slet
    2. Kære Didde-Louise! - Mit navn er Simone Tang - Jeg står og leder efter et dukkehus til en musikvideo optagelse d. 17 maj. Jeg har netop googlet mig frem til dit, her på siden! Er der nogen måde, hvorpå jeg kan komme i kontakt med dig, og tale om muligheden for at låne dit dukkehus til optagelserne? Jeg håber du ser min besked her, hurtigst muligt, og at du har lyst til at kontakte mig på mail; homeofgaia@gmail.com.

      Bedste hilsner, Simone Tang.

      Slet
  2. Åh jeg er vild med det her dukkehus! Overvejer om jeg mon kan købe et til mig selv/min søn og pimpe?! :D ;)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.