søndag den 11. august 2013

Overblik

Hverdagen melder sig - den har været i gang en uges tid.

Og for os er det ikke kun sommerferien, der er slut. Den normale hverdag i alle sammenhænge er nu en realitet.

Jonathan blev færdig med medicin i maj, og han er nu så fint kørende, at han kan klare en hel dag af sted. Det er fantastisk, men også et stort skridt for os. Siden han blev syg med leukæmi i oktober 2010, har alle de skridt, vi har taget mod målet været mere eller mindre små. Men lige nu er det et kæmpe skridt, der skal tages. Så lidt nervøs for det er jeg også.

Vi har (måske mest mig) bestemt os for at lave en mere detaljeret ugeplan, end vi tidligere har gjort. Vores mobiler arbejder ellers sammen med kalenderne, men det er alligevel rart at have det på papir, så madplan og hvem der henter/bringer børn hvornår også er skrevet på. Planen er at det er den nye weekendsaktivitet, og at det skal gøres hver weekend.

Lige nu er det rigtig godt, for jeg har sådan brug for overblik. Men måske er det for meget - vi må se, om det er nødvendigt i længden.

I denne omgang er planen lavet i selskab med gamle madblade. I flere abonnerede jeg på bl.a. "Spis bedre" og "Mad&venner". Det er fedt at kunne finde en stak af dem frem for lige netop denne årstid, når man løber tør for ideer både til hverdag, men også til gæstemad mm.



2 kommentarer:

  1. Held og lykke med Jeres nye hverdagsrytme - og hvor er det dejligt at Jonathan er færdig med medicinen!

    Her i huset laver vi også hver weekend madplan - og køber også kun ind en enkelt dag om ugen - det giver en god struktur og gør i længden alting nemmere synes jeg :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. Hej Didde Louise. Dejligt at det går godt med Jonathan. Jeg har været meget rørt når jeg har læst Jeres om forløbet. Håber at I kommer godt igang med hverdagen :-) Jeg har selv brugt madplan og aflevere/hente i samme papir - rart at vide hvem der gør hvad :-)
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.