tirsdag den 8. maj 2012

Konfimation

Søndag gik med konfirmation. Det var en flot dag med smil og glæde, og min søsters datter strålede og nød det. Så hermed lidt billeder af dagen - og som lovet af Nannas nye kjole.





Mine søskende og jeg (med påhæng) gav hende penge. Det var næsten det eneste, hun ønskede sig. Det store ønske er en Iphone, så jeg synes, at denne sparegris passede perfekt til formålet. Det er fra Tigeren. Ungerne synes, det var fedt at få lov at fylde den med mønter :-).


Efter kirken er det vist blevet mere og mere almindeligt at blive hentet i en fin bil. For meget? Tja, vi jokede med, at det ville have været mega cool med en luftballon. Det var der dog ingen, som blev fragtet afsted i ;-).


Pigen i den pink kjole er den mindste af min søsters piger. Hun skulle lige trøste Nannas baby.



Den smukke konfirmand. Hun var så fin i sin hvide kjole. Desværre er der vin foran hende på alle billederne, men vi var jo også til fest!



Festen blev holdt på et fritidscenter, så der var et stort område for børnene at lege på. Perfekt for os forældre at de havde et sted at boltre sig. Nanna nød det i hvert fald.
Hun havde fået nyt fra top til tå. Kjolen er hjemmesyet, og mønsteret er det samme som denne. Skoene er fra SeeKaiRun og total skønne. Strømpebukserne er fra MiniATure, og den skønne cardigan er fra Mini Nümph. Det hele kan købes her. Nanna var meget stolt af sit nye tøj, og det er bare så dejligt, at hun gider gå i mit hjemmelavede. Og nu skal vi også til navngivningsfest i denne måned (bare på mandens side), så derfor kunne hun godt blive forkælet med lækkert tilbehør.



Nanna sad ved børnebordet. Det gik så fint, selvom hun havde sine betænkeligheder ved ikke at sidde ved siden af mig. Her sidder hun selv og nyder, at man må få al den sodavand, man overhovedet gider. Jeg husker, at det var det fedeste. Især cocio kunne jeg bælle i stride strømme. Mad fik man så heller ikke det store af - det havde man ikke ro til.


Til sidst lige et billede af den mindste af min søsters børn. Her er han træt efter kirken, og klokken var langt over middagslur. Men han er bare så bedårende.

En skøn dag!

2 kommentarer:

  1. Hvor ser konfirmanden fin ud- og det gør de andre poder også- herligt at de vil pyntes til fest :-) Det kunne ellers være lidt sejt med en luftballon- jeg har det noget blandet med at der gøres så meget ud af transporten fra kirken i dyre biler mv.. sad i fredags efter ritualet i kirken i Silkeborg hos niecen og tænkte at man da godt nok burde være meget "hellig" for at fejre det på den måde- men jeg er nok bare gammeldags- og nogle af konfirmanderne synes jo det er fedt. I var heldige at der var gode forhold til små børn på feststedet- meget af "vores" fest gik med at løbe efter datteren på 3 så vi var sikre på at hun ikke smuttede ud på den trafikerede vej... de større børn løber jo langt omkring og så ved man jo aldrig hvad der sker..

    SvarSlet
  2. Tillykke med konfirmanden!
    Jeg har langt om længe fået sendt pakken til dig. 5 more hængepartier to-go. ;-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.