tirsdag den 5. marts 2013

Ny sofa og ny billedvæg

I lang tid har Thomas og jeg ledt efter en ny sofa. En vi alle kunne være i om aftenen. En både Thomas og jeg kunne ligge ned i, når ungerne var puttet. Og sidst en som var rar at sidde i. Hvilket vil sige at en flyder var udelukket.

Designet var altså ikke det primære. Vi ville have at det praktiske skulle være opfyldt først og fremmest.

Udgangspunktet var egentlig nok en sofa, som ikke skulle være alt for dyr.

Men vi endte altså med at købe en ret dyr lædersofa fra Idémøbler. Den hedder Admiral. Den er top klassisk og voksen. Som min veninde sagde: Gud, tænk nu køber man møbler, som ens forældre også kunne have købt!

Lidt mærkeligt at tænke på, for det er simpelthen så rigtigt i det her tilfælde.

Ikke desto mindre er jeg meget glad for købet. Heldigt nok når nu den ikke var så billig som planlagt.

Du kan se vores gamle sofa lige her. Eller nærmere vores gamle stue. For der er virkelig sket meget. Også billedvæggen har fået nyt look. Den gamle billedvæg kan du også se via linket.

Men hvad siger du? Er du mest til den nye stue eller til den gamle stue?

Lænestolen og bordet er loppefund, og gulvtæppet er fra Ikea.

Billedvæggen som jeg nok skal uddybe indholdet af senere.

Mit udsyn fra stolen - og ja mit store pengetræ er lige ved at blive gennemvandet ;-)

Kik fra køkkenet


11 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud.. Super flot. Tæppet er vildt fedt og det hele passer rigtig godt sammen.

    SvarSlet
  2. I love that mint green kitchen shelf you got ;) And you got such a beautiful home, dear!

    SvarSlet
  3. Flot! Jeg er helt sikkert til den nye stue :-) Eller rettere til den nye sofa men til den gamle billedvæg. Det dort/hvide tæppe giver en super grafisk stemning :-)

    SvarSlet
  4. Jeg er vild med det hele :-) Det nye gulvtæppe samler det hele så fint, og det sofabord er jo bare perfekt i jeres stue (blev bordpladen egentlig ok, efter du rensede den?)

    Knus
    Laila

    SvarSlet
  5. Ih hvor er den sofa lækker!!! Ja det hele faltisk

    SvarSlet
  6. Tak skal I have for jeres kommentarer. Jeg er også godt tilfreds med stuen, selvom jeg går og sysler og omrokerer med det hele - småændringer kan jeg ikke lade være med ;-).

    Laila, sofabordets bordplade er ikke 100% i orden. Det bliver den heller ikke med olie, så jeg vil finde på noget andet med den. Vil ikke male den, så tænker lidt på noget med folie. Men nu må vi se ;-).

    SvarSlet
  7. Den ser rigtig flot ud i jeres stue, Didde-Louise! Jeg kan godt lide den fine ende-detalje på sofaen : ) Også den nye billedvæg er flot, oser af personlighed, som jeg glæder mig til at høre mere om :0)

    Skøn dag til dig og dine!

    : ) Marthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kommer :-). Og tak for dit brev den anden dag. Så fin en kuvert - den skal lige vises frem herinde ved lejlighed ;-).

      Slet
  8. Hvor er det en hyggeligt stue. En stor sofa kan man ikke gå galt i byen med. Det er så hyggeligt at alle kan slænge sig :-) Jeg er ret vild med de to sorte kasser der hænger på væggen.
    Kh Line

    SvarSlet
  9. En smuk klassisk sofa.. den er rigtig flot.. Kan godt forstå at I er glade for den.!

    SvarSlet
  10. JEg er normalt ikke til lædersofaer - men faktisk har mine (ret stilrene) forældre lige opdateret deres stue med selvsamme sofa (bare en 2'er og en 3'er) og de er altså ret pæne;) Elsker træet - og at man sidder så godt i dem..
    Synes jeres stue er rigtig fin - jeg er helt væk i lænestolen;)
    KH Anne

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.