torsdag den 3. januar 2013

10 hurtige

Jeg melder mig på banen med 10 ting om mig - inspireret af en masse andre skønne bloggere. Lidt hyggeligt at læse ting, man ikke lige vidste om jer. Det kan jeg meget godt lide ;-).


  1. Jeg har fået lavet hul i navlen tre gange som teenager. 1 gang af en uprofessionel til koncert (ja skørt og dumt), 2. gang af min skønne veninde som slet ikke kunne lide det og derfor næsten græd, da hun stak kanylen i (stakkels pige - heldigvis ved jeg, hun er kommet godt over det ;-)) - og så 3. gang ved en professionel. De to første gange gik der - surprice! - betændelse i det. Nu har jeg kun en ring i hvert øre ;-).
  2. Slik og kage er en kæmpe last for mig. Det indtages stort set hver aften. Sammen med en stor kop the. Uhm!
  3. Engang løb jeg ½ marathon sådan et par gange om året eller mere. De sidste mange år har jeg næsten ikke løbet, men nytårsforsættet er at komme af sted 2 gange om ugen.
  4. Sidste år var nytårsforsættet, at jeg ikke måtte gå med bukser en hel måned. Nu går jeg så sjældent i bukser, for jeg elsker at have kjoler/tunikaer og nederdele på. Så det virkede! Selvom jeg ind i mellem savner bukserne.
  5. Jonathan var ikke et planlagt barn. Thomas og jeg havde kendt hinanden i lidt over 1 år, da jeg blev gravid med ham. Min stakkels mand var skræmt fra vid og sans ved tanken, men han løb heldigvis ikke sin vej ;-).
  6. Nanna hed Iben inde i min mave. Men så lignede hun sørme ikke lige en Iben ;-).
  7. Jeg har 4 søskende; jeg er den i midten. Jeg elsker hver og en af dem og kunne ikke forestille mig, hvordan mit liv ville havde været, hvis de ikke var en del af det. De har givet mig - og giver mig stadig - utrolig meget. Den bedste gave man kan give sin børn er søskende. Det er jeg slet ikke i tvivl om.
  8. Faktisk ville jeg gerne selv have et barn mere, men manden siger stop. Så måske vi får en hund i stedet.
  9. Mine daglige indkøb gør jeg oftest i Netto. Og jeg kigger altid lige "Alting 10 kr"-bunken igennem. Hvis nu... ;-).
  10. Da Jonathan blev syg, og vi fik at vide, at han skulle være i behandling i 3 år, bestemte jeg mig for, at mit hår skulle gro. Jeg var korthåret, og nu er mit hår lige under skuldrene - og min søn er snart færdig med at spise kemo piller. Helt fantastisk at tænke på.

Jonathan og jeg i 2010. 1 måned før han blev syg. Og mit hår er kort.


Nu er det langt - dette billede er taget juleaften 2012. Det eneste billede af mig fra den dag, og jeg vidste ikke engang, at det blev taget. Så intet smil fra moi, men I kan da se, hvor langt mit hår er blevet ;-). Og jo det er pænere til mig med langt hår, så det kommer nok aldrig af igen.

Det var hyggeligt at læse med ved jer, som også har skrevet de 10 hurtige. Så en opfordring til dig som endnu ikke har skrevet dem - skriv dem, for det er nu lidt sjovt at læse lidt om jer bag skærmen.

18 kommentarer:

  1. Kære Didde Louise
    Det her blev jeg da nødt til at læse ;-) Specielt dejlig læsning er det at se, at Jonathan snart er færdig med kemo! :D SÅ bliver der fest!

    Knus herfra!

    SvarSlet
  2. Ih hvor hyggeligt at du også ville være med:-) Dejligt at lære dig bedre at kende. Jeg synes faktisk også det korte hår er pænt til dig, men egentlig ser du yngre ud på det billede med langt hår.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er der vist delte meninger om - det med alderen. Jeg synes, at jeg pænest med det lange selv. Men en gang ryger det nok af igen - er ind i mellem lidt impulsiv.

      Slet
  3. Ihhh det er så sjovt med de 10 hurtige om mig. Du er mer end velkommen til også at læse med på mine 10 hurtige om mig på min blog, hvis du har lyst:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er hermed gjort. Hyggeligt at finde din blog :-)

      Slet
  4. Hyggeligt at læse om dig :-) jeg har næsten lige fundet din blog så jeg har ikke nået at læse så langt bagud og derfor er dette, det første jeg lærer om dig.

    Dejligt at jeres søn snart er færdig med sin kemo-behandling.
    Krydser fingre for det bedste.

    Skægt at du fik ændret på din påklædning på den måde. Manden herhjemme ville elske hvis jeg gjorde det. Han roser hvergang jeg tager kjole på. Hvilket ikke er så tit. :-(

    :-) rigtig god dag og godt nytår til dig og familie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og velkommen til.
      Ja, det med kjolerne er godt nok en stor omvæltning, men jeg har ikke fortrudt, at jeg gjorde det. Jeg synes, at det er rigtig fint at have kjole på :-)

      Slet
  5. Åh jeg elsker disse indlæg, sååååå hyggeligt at vide lidt mere om hende bag tasterne :)
    Jeg synes både du er pæn med kort og langt hår!

    SvarSlet
  6. Hvor hyggeligt:) Mine ti hurtige står fast på min blog - og som du kan se der, deler vi 'bukse-tingen':)

    SvarSlet
  7. Ej en god idé... spændende at læse =)
    Måske skulle jeg lave ti hurtige om mig selv...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, gør det. Det er altså lidt sjovt!

      Slet
  8. Spændende læsning - så få man mere indsigt i hvem er "hende bag bloggen" ;o) Håber på det bedste for din søn! Dejligt at han snart er færdig med behandling. Synes faktisk at du ser yngre ud med kort hår, men det lange giver dig mere elegance og chik ;o)

    Jeg har allerede lavet et indlæg om mig - du er velkommen til at kigge ;o)
    http://cupcakebyme.blogspot.dk/2012/12/10-random-facts-om-mig.html

    SvarSlet
  9. Jaaa, jeg elsker også den her slags indlæg :-D Uuuuh, slik og kage er også min store last, og jeg kan fantasere om at leve af det, suk :-/
    Hvor dejligt din søn snart er færdig med kemoen!!
    God aften til jer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er frygteligt! Men jeg elsker det også :-).
      Ja, det er helt vildt dejligt!!

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.