onsdag den 30. januar 2013

Retro barselsgaver

For nylig fik jeg en bestilling fra en gammel barndomsveninde.

Den lød på en elefant og to par baby bukser. Med udgangspunkt i retro.

Sikke en skøn opgave! Jeg elsker at sy i de der små tutte nuttede størrelser - og ja så elsker jeg at bruge retro stoffer. Især som på de her bukser. Det er wanna-be lommer med piping. De har før været vist på bloggen, men det er snart et år siden. Min veninde fik det par til sin lille pige, og hun var rigtig glad for dem, da de sad godt. Ikke for store i det, lige tilpas. Pasformen ser altså også bare god ud.

Elefanten skulle laves, så den passede til lidt af hvert. Jeg synes, at det er gået fint. Der er alle mulige farver, hverken drenge- eller pigefarverne er dominerende. Men her hjemme blandt besøgende har der været delte meninger, så jeg er spændt på at høre, hvad I synes.

Kan elefanten bruges både til en pige og en dreng i barselsgave?







*Elefant kan bestilles for 300 kr, og bukserne koster 175 kr.

13 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine ting. Dine elefanter er så søde. Jeg har også mønsteret, mister bare pusten over alle de små mønsterdele. Tænker bare hver gang jeg ser dine "det må jeg altså også prøve"...
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må bare komme i sving :-). De er så søde, lidt tidskrævende, men synes det er hyggeligt nok at sidde med.

      Slet
  2. Sikke nogle skønne gaver! De er bare nuttede, begge bukser :-) jeg synes bestemt elefanten både kan gå til piger og drenge - det er godt ramt som unisex!

    SvarSlet
  3. Jeg synes altså også at elefanten er så skøn - og passende til både dreng og pige! Bukserne er også super fine:) Hvor er mønsteret fra?

    SvarSlet
  4. Har du et mønster på elefanten som man må få? Mega sød nemlig

    SvarSlet
  5. Ja den er da for skøn den elefant, et mønster kunne jeg også godt bruge :D

    Tilbage til dit spørgsmål så synes jeg bestemt den kan bruges til både dreng og pige.

    SvarSlet
  6. Dejlig unisex elefant........bukserne er bare nuttede, KH bedstemorkaren

    SvarSlet
  7. Dejligt at få så skønne kommentarer - tak :-).

    Mønsteret på elefanten er fra Stof&Stil, og mønsteret på bukserne er fra Ottobre. Det nøjagtige blad finder I ved at klikke på linket oppe i indlægget til de første babybukser, jeg syede.

    SvarSlet
  8. Jeg synes elefanten er helt utroligt sød! Men mest til drenge ;)

    SvarSlet
  9. Sikke en heldig baby der ligger og venter på de fine sager - jeg er vild med dine elefanter og synes den passer fint til både drenge og piger! Lækkert!

    SvarSlet
  10. Lækker gave! Elsker dine elefanter

    SvarSlet
  11. Nårh hvor er de søde de små babybukser :) Jeg har netop idag også klippet til sådan en lille størrelse.

    Elefanten er helt fantalastisk og passer absolut til begge køn.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.