onsdag den 1. august 2012

En kjole - til mig selv

Ja, simpelthen. Jeg har syet en kjole til mig selv. Og jeg er rigtig glad for den. Eller dem faktisk.

For ca ½ år siden købte jeg en kjole af hende her i en butik i Aalborg, "Den blaa fugl". Jeg har været rigtig glad for den. Efter at have nærstuderet modellen og klippet stof til det ikke mindre end 3 gange lykkedes det mig at lave hende den nogen lunde efter. I hvert fald er ideen den samme med indlæg ved barmen, som giver kjolen figur.




Vi var i sommerhus, da billederne blev taget. Jeg bad lige Thomas om det, for det er ofte mig, som knipser med blitzen her hjemme. De to første er taget på kommando, og det er ret tydeligt. For jeg ved, at billederne bliver taget og prøver at gøre mig til. Det sidste tog han bare en anden dag, hvor vi er ude i haven med børnene. Det kan jeg meget bedre lide. Der kan man så ikke se kjolen så godt, men det kan I jo så på de to andre billeder.

Det er fedt at finde ud af, at jeg også kan sy til mig selv på den her måde. Det tager lang tid at regne mønsteret ud, og jeg kan slet ikke uden et udgangspunkt (et mønster eller en model), men nu har jeg i hvert fald dette mønster, og jeg har faktisk allerede klippet ud til en i fløjl til efteråret. Herligt!

25 kommentarer:

  1. Jeg synes det er en rigtig sød model og den klæder dig.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine, dine kjoler - og hvor ser du sød ud :)

    SvarSlet
  3. Hej Didde Louise
    WOW, siger jeg bare! Det har du da fundet flot ud af :-)
    Smuk dame, og smukke kjoler! Jeg er imponeret :)

    Smil fra Marthe

    SvarSlet
  4. Smukt, den ser super skøn ud opstillet eller ej :)

    SvarSlet
  5. Superfin kjole. Og du ser brandgodt ud i den. Eller dem.

    SvarSlet
  6. Hej Didde-Louise
    Hvor er det en skøn kjole. Og hvor fedt at du er begyndt at sy til dig selv. Det går lidt i hold når man får børn, ik. Jeg er selv en kreativ sjæl der er kommet helt fra at sy til mig selv efter jeg har fået børn. Jeg er ny i blogland og håber på du har lyst til at besøge min blog.
    Go aften.
    Hilsen Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Line,
      Hvis jeg klikker på dit navn, kommer dit billede bare i stor. Intet link til din blog - som jeg ellers gerne vil besøge :-).
      Kan du lægge et link til den her?
      Og tak for roserne da :-).
      Kh Didde-Louise

      Slet
    2. Hej Didde-Louise
      Tak fordi du giver besked. Som skrevet er jeg ret ny - en uge gammel - i blogland, så der er meget jeg har at lære endnu. Jeg har prøvet at svare med en anden profil. Men hvis ikke det virker får du lige et link her.
      http://kahrkreation.blogspot.dk/
      Ha en god dag.
      Kh Line

      Slet
    3. Hej igen,
      Det var da så lidt. Hvis du sender mig en mail, kan jeg skrive lidt tips til dig til din nye blog - som jeg nu er tilmeldt ;-).
      Og nu virker det da :-).
      Kh Didde-Louise

      Slet
  7. Synes også at det er godt gået!

    Og du ser skøn ud, og ikke spor jeg-gør-mig-til agtig ud:-)

    SvarSlet
  8. Smuk, smuk, smuk, siger jeg bare! Både dig og kjolerne.
    Sådan en gad jeg godt eje!

    SvarSlet
  9. Åh, den er sød - har du selv lavet mønstret? Kunne ellers godt tænke mig sådan en...
    : )

    SvarSlet
  10. Tak for alle jeres dejlige kommentarer :-). Jeg er også meget glad for kjolerne.

    Snullemor - mønsteret er efter lutterkig på en kjole af Karlas Forbindelse (det hedder mærket). Så ikke et mønster man kan købe.

    SvarSlet
  11. åh hvor er den super fin.... og godt ser du da ud :-)

    SvarSlet
  12. Hvor ser du bare stang godt ud, søde - min favorit er den blå med det grønne skråbånd, for den står bare så godt til dine øjne ;-)

    Knus
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er gør den nok :-). Jeg er ellers tit til de lysere farver, men egentlig ret glad for den blågrønne kjole. Måske er det derfor ;-)

      Slet
  13. Blå Fugl er altså også en butik jeg ofte smutter om. Den er rigtig hyggelig. Snittet på kjolen klæder dig rigtig godt, så jeg kan godt forstå at du har gjort Rikke kunsten efter. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er bare så skøn! Men desværre lidt lagt herfra Ribe.
      Jeg brugte også mange timer på det, for det er jo ikke sådan lige at gøre efter. Rikke laver mange smukke kjoler - der er flere af hendes modeller, jeg gerne vil gå i da :-)

      Slet
  14. Hvor er den fin, den sidder rigtig fin på dig også, er der lynlås i ryggen ?

    SvarSlet
  15. Hvor er du smuk;-), tak fordi du har købt en af mine kjoler.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt! Den er blevet brugt mange gange (blå med hvide prikker) og er stadig fin. Du laver rigtig mange smukke kjoler - jeg kunne nemt købe mange flere :-)

      Slet
  16. Wow, hvor er I søde, dig og kjolerne...skide godt gået Didde-Louise :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.