fredag den 31. august 2012

Nyt til den retro dukkevogn

Den gule dukkevogn skulle selvfølgelig have lækkert tilbehør.

Så jeg gik i gang med restekassen og bestemte mig for at lave noget regnbueagtigt. Med alle resterne som man hurtigt får rigtig mange af.
En fantastisk måde at bruge dem på. Må dog indrømme at nogle stykker ikke er rester. Men ca 80% er nok.






Jeg er godt tilfreds med resultatet. Elsker de mange farver.

Dukken nede i er Mille, som er et af Tusindfryds værker. Den skønneste dukke!


Haps, nu vil jeg altså lege igen mor!
Jeg har længe været forelsket i dette regnbuetæppe, men det kræver altså bare at blive kvadratisk. Og det bruger jeg ikke så tit. Men måske jeg en dag laver det bare for hyggens skyld.
I hvert fald er jeg rigtig glad for resultatet her. Nu er barnevognen bare fed både udvendigt og indeni. Både mor og datter er vilde med det :-)

Fyldet i denne dyne er en babypude, og den er lige lidt for stor til betrækket. Men det var lige, hvad jeg havde. Har nogen derude ideer til, hvad man kan putte i? Måske skulle jeg bare klippe i babypuden. Synes nok bare at det er lidt fråds, for det er en dyr pude... Men vi får nok ikke flere bebser, så måske det egentlig er en god måde at få den i brug på igen.

God weekend :-).

12 kommentarer:

  1. Så lækkert..

    Det var et KUP uden lige med den vogn - og den bliver jo ekstra skøn af det nye sengetøj!

    Da jeg lavede sengetøj til dagplejebørnenes dukkeseng, klippede jeg en junior-fiberfyldsdyne op... Så syede jeg bare de åbne sider sammen og stoppede det inden i betrækket.
    Det fungerer fint - og er ikke nær så dyrt, hvis man altså har en liggende, eller kan komme billigt til en på genbrug ;0)

    SvarSlet
  2. Det er da bare for skønt... Dejligt med de mange farver - lige til at blive rigtig glad af :)

    SvarSlet
  3. Hej Didde Louise
    Åååååh! Jeg ELSKER den, virkelig! ! ! Må man hapse idéen?
    Alba ville garanteret også blive glad for en sådan dyne til sin dukkevogn : )

    Rigtig god weekend!

    Kh Marthe

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare tjekket med så fed en dukkevogn og så med sengetøj, der er lige så fedt!! :)

    Hvad med pladevat til dynefyld? Eller bare et stykke fleece foldet sammen til den rette størrelse?

    SvarSlet
  5. Hvor er det fint... og det passer jo bare perfekt det den super flotte gule dukkevogn. Helt vild gennemført.
    God weekend

    SvarSlet
  6. Smukt, smukt, smukt!

    Jeg er vild med det lille taeppe og hvor er den gule dukkevogn bare skoen.

    Tak for mailen! Jeg kom helt fra at svare her i ferieforvirringen, men maa lige faa gjort det naeste gang jeg har net, for her er det langt over sengetid ;)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  7. Alle må lave dynebetræk ala dette søde Marthe. Tror mange har gjort det før mig - de er nemlig bare så fine.

    Tak for alle jeres roser. Dejligt!

    Mirjam Theresa - det er helt okay :-).

    SvarSlet
  8. vildt flot betræk, det står godt til den lækre dukkevogn.

    SvarSlet
  9. Lækker lille dyne og den dukkevogn er da bare skøn, dikken et loppefund;0)

    SvarSlet
  10. Hvor er det bare smukt - super fint med de små firkanter. Og sjovt at vi lige sidder og syer sådan et sengesæt til næsten ens vogne, det er da vist Blogland i en nøddeskal :o) Tror også at vi skal have en af de fine dukker på ønskesedlen!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.