onsdag den 15. august 2012

Blomster og ny energi

Allerførst - tak for alle jeres kommentarer på indlæg i går. Det varmede. Jeg ved, at det er svært at skrive noget til, men det er dejligt, når I gør det alligevel. Tak for det.

I går eftermiddags kom overskuddet hos både Jonathan og jeg frem igen. Så vi lagde vendespil, byggede med lego og tog på tur ud i det blå efter blomster.

I en by tæt ved Ribe, Gredstedbro, kan man her om sommeren plukke de smukkeste blomster for bare 5 kr pr håndfuld. Så vi har været der et par gange i år. Billederne nedenfor er da også fra en tur, vi havde derud en formiddag, hvor vi var på vej hjem til min mor. Så kunne hun lige få en smuk buket. Stedet hedder HP Blomster, Kirkegade 4 - så hvis I er i nærheden, skal I endelig ikke tøve med at tage derud.

Sådan en smuk buket blomster kan simpelthen løfte humøret af flere omgange. Både plukningen med børnene, og selvfølgelig de mange gange man har fornøjelsen af at kigge på dem på sit køkkenbord. Lækkert!


Ja, vi er altså ret vilde med sådan en klam mazarin kage her hjemme. Så når overskuddet ikke er så stort, er den perfekt ;-).

















































Men de er da også smukke, de her georginer - de giver lige en ekstra omgang energi.

I dag har heldigvis været en god dag for ham den lille. Og også for mig :-).

6 kommentarer:

  1. Hvor er det godt at hører, at energien er vendt tilbage for en stund. Jeg læste også dit indlæg igår, men havde rigtig svært ved at finde ord... Jeg håber at Jonathan snart bliver helt rask, så han kan få lov til at udfolde sig som en rigtig dreng skal. Kan godt forestille mig, at det er rigtig hårdt som forældre, at være vidne til at ens barn er meget syg. Mange tanker herfra.

    Kh Lena.

    PS. Smukke blomster, dem bliver man aldrig træt af.

    SvarSlet
  2. Kære Didde Louise
    Skønt at du deler også denne gode besked, om at Jonathan og du har haft en god dag. Det er rart at vide, at der er gode dage indimellem, så man lige kan få trukket vejret en lille smule..

    Hvor er han god til at bygge Lego, det må jeg sige! Det er jo en hel by på hans værelse! :D Den tålmodighed må han da have arvet fra nogen, tænker jeg.. :)

    Og tak for smukke blomster-billeder, det får man aldrig nok af! :D

    I ønskes en dejlig resten af dagen!

    Smil fra Marthe (og Pelle, der er hjemme i dag. Han starter i skolen på mandag. Det bliver skønt for både ham og mig ;)

    SvarSlet
  3. Dejligt, når solen igen bryder frem og varmer både hjerte og sind; du giver om nogen mig en reminder om, at man skal sætte pris på sine kære og de små simple glæder, for der kan så hurtigt kommer sorte skyer...og hvor er det skønt, at der er nogle, som gerne vil glæde andre med deres smukke blomster og så for kun 5 kr.!

    En stor krammer til dig - håber, at du får den helt i Ribe, også selvom den jo er lidt langt undervejs ;-)

    PS: Der er absolut intet i vejen med "klamme" marzarinkager - da slet ikke, når de er pimpet som i din version :-D

    SvarSlet
  4. De blomster, måtte gerne pynte i min stue. Tanker herfra! KH K

    SvarSlet
  5. Har lige læst både dit indlæg fra i går og dette - åh det lyder som en hård omgang! Dejligt i har haft sådan en god dag sammen i dag og blomster er smukke - og mazarin kan vi også li' :)

    SvarSlet
  6. Dejligt at høre fra jer alle - det er så skønt herinde i blogland. Det giver energi, når man får de her dejlige kommentarer. Tusind tak :-)!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.